A Wake Up Call

A Wake Up Call

July 6, 2009

Are you one of the more than 100 million Americans who routinely drink coffee as part of your daily routine? If so, you may actually be doing something good for your health, not just staying alert.

According to several studies, coffee drinkers have a lower rate of type-two diabetes, Parkinson’s and Alzheimer’s. A recent study from Harvard University included data from more than 120,000 people and found that drinking one to three cups of coffee per day dropped risk of diabetes by single digits but drinking six cups or more dropped risk by 30 percent in women and 54 percent in men.

Other studies have shown a reduced risk of Parkinson’s disease, cirrhosis, gallstones and colon cancer in those who drink coffee on a regular basis. You certainly don’t need to go on a caffeine kick to reduce your risk of these diseases, but if you’re already drinking coffee in moderation, you can enjoy knowing it may have some health benefits.

Produced by ADA’s Public Relations Team

To view previous Daily Tips, click here.

Print Version